Miasto zbrodni PBF

Gra forumowa

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2016-04-14 17:47:28

Mannlicher
Administrator
Dołączył: 2016-04-13
Liczba postów: 21
Windows 7Firefox 45.0

Talenty, testy i doświadczenie

Talenty to rodzaj specjalnej umiejętności. Każdy z nich używa się tylko w konkretnych sytuacjach. Na początku bohater dostaje od 1 do 3 talentów na pierwszym poziomie za historie swojego bohatera. Im lepsza i ciekawsza historia tym więcej talentów dostaniesz na początek. Z czasem możesz rozwijać swoje talenty i uczyć się nowych. Maksymalnie można odblokować 5 talentów, a każdy talent można rozwinąć do 4 poziomu. Oto krótka lista talentów dostępnych w grze:

- Strzelectwo
- Walka wręcz
- Krzepa (korzysta się z niej gdy trzeba zrobić użytek z mięśni w sytuacjach niebojowych)
- Skradanie się
- Przeprawa (tej zdolności używa się do pokonywania większości naturalnych przeszkód w drodze po dżungli)
- Sterowanie (korzysta się z niego przy obsłudze pojazdów)
- Mechanik (tego talentu używa się w niemal wszystkich testach naprawy)
- Medycyna
- Biologia (na archipelagu można spotkać wiele gatunków roślin i zwierząt. Biologia mówi o twojej wiedzy o nich.)
- Negocjacje
- Czujność
- Zimna krew (pozwala ci zachować kontrolę nad sobą w sytuacjach silnego stresu)   

Talenty wykorzystuje się w testach. W momencie gdy bohater deklaruje wykonanie jakiejś czynności, której powodzenie zależy od jego zdolności. Wtedy mistrz gry wykonuje w imieniu gracza test. Najpierw pisze {Wykonuję test "atrybut" i "talent" o trudności "poziom trudności"}. Następnie wykonuje rzut odpowiednią kością (czterościenną dla wad, ośmiościenną dla zalet i sześciościenną dla pozostałych atrybutów) i dodaje do niego poziom talentu (jeśli postać nie posiada danego talentu traktujemy go jako 0), oraz uwzględnia się ewentualne modyfikatory (np. bonusy wynikające z ekwipunku). Wynik testu porównujemy z poziomem trudności.  Jeśli jest wyższy to postać zdała test. Jeśli jest niższy to postać oblała test. Jeśli wynik jest równy poziomowi trudności to można to uznać za połowiczny sukces (czynność się udaje, ale jej efekt nie jest do końca zadowalający). Po napisaniu wyniku testu, mistrz gry zostawia wolną linijkę i opisuje efekt działania bohatera i jego następstwa.

Poziomy trudności:
2 - bardzo łatwy
3 - łatwy
4 - zwykły
5 - wymagający
6 - trudny
7 - bardzo trudny
8 - makabryczny   

Zostały nam jeszcze punkty doświadczenia (PD). Pozwalają one rozwijać twoją postać. Na początku masz 0 PD, ale z czasem zaczniesz je zdobywać. Mistrzowie gry mogą nagradzać graczy za wstawianie dobrych postów w lokacjach. W takim wypadku zaczynają swoją odpowiedź formułką {+ X PD dla "imię danego bohatera"}. W miejsce X wstawiasz wartość od 1 do 3 w zależności od jakości posta. 
Gdy twoja postać uzbiera wystarczającą ilość punktów doświadczenia może "wykupić" za nie następujące "rzeczy":
- zakup nowego talentu na poziomie 1 (50 PD)
- podniesienie talentu z poziomu 1 na poziom 2 (100 PD)
- podniesienie talentu z poziomu 2 na poziom 3 (150 PD)
- podniesienie talentu z poziomu 3 na poziom 4 (200 PD)      [Praca w toku]

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
maledictus-regnum - bananarpg - 1padv - eco - taxidrivers